Nota sobre assegurances.
Una de les tasques que ens havíem proposat la nova junta directiva del Centre Excursionista de Castellar (CEC o Centre en endavant) era la de revisar la controvertida qüestió de les assegurances o llicències federatives. Un cop el temps i l’acumulació de tasques ens han deixat fer-ho, ens hem posar a treballar sobre aquest tema, amb el concurs d’un agent d’assegurances, i hem arribat a les següents conclusions:
1.- Tot i que recomanem la contractació d’una assegurança, no és imprescindible estar en disposició d’aquesta per a la participació en les sortides programades pel CEC.
2.- Al CEC disposem d’unes pòlisses d’assegurances amb les següents cobertures:
Responsabilitat civil davant de tercers: Aquesta pòlissa té per objectiu la cobertura de responsabilitats del CEC davant de tercers (no socis) que puguin patir danys per causes imputables a l’organització d’activitats o les instal·lacions del CEC.
Accidents: Aquesta pòlissa té per objectiu la cobertura d’accidents dels socis i sòcies del CEC mentre participin en activitats organitzades pel CEC, amb un límit de 30 participants simultàniament i dins del territori nacional, sempre que el risc al que s’exposin sigui l’equivalent al que es correspon amb la llicència federativa tipus A ó B de la FEEC.
Ens posem a la teva disposició per a qualsevol consulta que tinguis al respecte.
Alguns casos pràctics per a entendre-ho millor:
Sóc soci del CEC i participo en una sortida no tècnica organitzada pel Centre que discorre pels camins de la Mola o la Serra del Cadí, en la que participa un número de persones no superior a 30.
* En aquest cas et trobes sota l’empara de la pòlissa de responsabilitat civil (si fas mal a algú que sigui aliè al CEC) i d’accidents (si et fas mal tu) del Centre.
Sóc soci del CEC i, addicionalment a les sortides programades pel Centre, també faig sortides individualment pel meu compte.
* En aquest cas, les sortides que facis pel teu compte no entren dins de la cobertura d’assegurances de responsabilitat civil ni d’accidents del CEC. És recomanable que disposis d’una assegurança individual.
Sóc soci del CEC i vull anar a la sortida que el Centre organitza par a fer una ascensió hivernal al cim del Aneto, en la que es faran servir crampons i piolet.
*En aquest cas l’activitat, pel seu risc, no està emparada per les pòlisses d’assegurances col·lectives del CEC. És aconsellable que disposis d’una assegurança individual que inclogui despeses sanitàries i de rescat.
El CEC organitza una ascensió al Canigó. Sóc soci del Centre i vull anar-hi.
*En aquest cas, per trobar-se fora de l’àmbit geogràfic, l’activitat no està sota l’empara de les pòlisses d’assegurances del CEC, motiu pel qual és recomanable que disposis d’una assegurança individual que inclogui despeses sanitàries i de rescat.
Sóc soci del CEC, estava ascendint per una canal a La Mola i, sense voler, he deixat caure una pedra que ha ferit una persona aliena al meu grup que passava per allà.
* En aquest cas, si la sortida ha estat organitzada pel CEC, els danys a tercers es troben emparats per la cobertura de la pòlissa de responsabilitat civil del Centre. Si anaves pel teu compte la responsabilitat és teva i, si no disposes de la corresponent assegurança de responsabilitat civil, hauràs de respondre personalment dels danys causats.
No sóc soci del CEC i participo en una sortida que ha organitzat el Centre.
* En aquest cas només estarà coberta la responsabilitat del CEC, per mitjà de la seva pòlissa de responsabilitat civil, en cas de que pateixis danys provocats per causa de l’organització del Centre o dels seus elements. Si els danys són provocats per tu mateix, no existeix cap responsabilitat exigible al CEC i, per motiu de que no ets soci, no estàs emparat en la cobertura de la seva assegurança d’accidents i la responsabilitat passa a ser teva.
No sóc soci del CEC i faig activitats al rocòdrom del Centre.
*En aquest cas, si pateixes danys perquè una pressa del rocòdrom s’ha trencat o per un defecte de la instal·lació, et trobes sota l’empara de la pòlissa de responsabilitat civil del Centre. Però si pateixes danys per causa teva, els danys no tenen cobertura d’aquesta pòlissa ni, per raó de no ser soci, la d’accidents del Centre, i la responsabilitat és teva.